Noteboard

Wednesday, January 03, 2007

Arri Vs. Panavision


Едва ли някой от вас се е замислял и си е казвал някога - "Абе тия филми кинаджийските блокбъстърс и тн. с какви камери ги снимат, че имат и такова страхотно качество" Навярно сте забелязвали че качеството на картината при емисията "По Света И У нас" в 20:00 по Канал 1 е "маааалко" по-кофти от холивудските блокбъстъри.
Та така де.... напряко. Киното не го снимат с най-новия модел на JVC, нито с нещо което можеш да си купиш от близкия магазин за черна техника.
Има може би само ДВА.... (значителни за индустрията ) производителя на "кино камери" в света и те са в страхотна борба помежду си. Това са американците Panavision и Германците Arri ( Arriflex ). Някой твърдят, че Panavision са доста по-напред с "продажбите" и маркетинга. Сложих "продажби" в кавички, защото когато говорим за Panavision то... "продажба" е непозната дума. Те са наложили странната политика ЕДИНСТВЕНО да отдават под наем камерите си, НО не и да ги продават за разлика от конкурентите си от Arriflex. Странно е, че дори при примамливата идея да си закупиш камера на Арифлекс... повечето продуценти и в частност оператори предпочитат Panavision. Ако се вгледате внимателно накрая на повечето филми.. там към финалните надписи най в края пише "Filmed by Panavision Camera on Kodak film" и това ще прочетете може би в 90 процента от филмите.
И колкото и да е странно... ако сте си мислили че само в граждансктоо самолетостроене съществуват две марки.. ( бел.ред. Boeing и Airbus ) то се оказава, че и при кино камерите е същото.
Надявам се инфото ви е било ако не полезно то поне развлекателно.

2 Comments:

  • At 2:48 PM , Blogger PeterStJ said...

    Super
    Обаче забелязвам че почват много продукции да се снимат направо в дигитален формат. Това може би ще промени малко или много пазара. И точно както вече никой не си купува VHS recorders сигурно ще с епромени и холивудската индустрия.
    Междвременно в нета се манимар някои изключително полезни и достъпно обясняващи филма за това какво представляват телевизиите като формат, каква е разликата с HD и така нататък, как се снима директно в дигитален формат, как става записването (сещате се че на домашния ви комп няма как да се получи) обработката в реално време, носещите канали (4 на брой или така наречените варианти 4-4-2 и 4-4-4 ) и прочее и прочее забавни и интересни неща които бихте искали да знаете преди да решите да създавате контент с високо качество.

     
  • At 11:41 PM , Blogger when in doubt... fuck said...

    Мда... пропуснах да добавя, че кино вече се снима и изцяло в дигитален формат.... Panavision имат споразумение със Sony тоест.. телата на камерите са дигитални от Sony а обективите тоест.. оптиката си е на Panavision. Което говори че скоро време всичк филми ше ги снимат на дигитални носители. Проблемът все още е в обемността на цветовете и контраста.. но един ден дано дигитиалните технологии превъзмогнат тази висока стена.
    В заключение : в ТВ форматите безспорно дигиталните технологии са налице, но в кино формата все още добрата 35- мм лента си е в действие. Но си прав, че при наличието на HD формата нещата намирисват на към дигитализация изцяло.
    P.S. купуването на VHS рекордери или пък заменянето им с ДВД плейъри от консуматорите няма нищо общо със снимането на киното, въпреки че явно преформатирането от лента на дигитален формат е трудоемко за кино индустрията.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home